Polecamy
nauki ścisłe | 2016-02-24
Druga polska edycja fenomenalnego podręcznika biologii opracowanego przez zespół słynnych biologów amerykańskich.
człowiek | 2016-01-18
Przedstawiamy Państwu informator o Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Matematyczno - Przyrodniczych (MISMaP).
nauki ścisłe | 2015-11-26
Ciccarelli i White, znakomici dydaktycy i profesorowie psychologii, napisali najnowocześniejszy i najbardziej wszechstronny podręcznik wprowadzający do tej dyscypliny na świecie! To od paru lat najpopularniejszy podręcznik psychologii w Stanach Zjednoczonych.
Aktualności
technika | 2016-06-24
Prometheus, polski superkomputer z Akademickiego Centrum Komputerowego Cyfronet AGH, w najnowszym zestawieniu najpotężniejszych superkomputerów na świecie uplasował się na 48. miejscu.
technika | 2016-06-24
Wydawać by się mogło, że rosnąca popularność monitoringu jest powodowana oszałamiającymi sukcesami w walce z przestępczością. Badania jednak wykazują zupełnie coś innego.
nauki ścisłe | 2016-06-24
Odwiedzamy Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji. Są tu bazy odcisków palców, pocisków, a także DNA oraz różne pracownie zajmujące się często niezwykle wyrafinowanymi badaniami.
nauki ścisłe | 2016-06-24
Biologia już od dawna nie jest prostym kolekcjonowaniem roślin czy klasyfikacją następnych gatunków zwierząt. Powoli, ale nieubłaganie ewoluuje w kierunku kwantów. I do dalszego rozwoju będzie potrzebowała fizyków oraz chemików, a także odrzucenia wielu aktualnych paradygmatów.
człowiek | 2016-06-16
Stowarzyszenie CTA - Closer to Asia w Krakowie wraz z Zakładem Chin Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ serdecznie zapraszają na niezwykłe wydarzenie - spotkanie z wychowaniem funkcjonującego w latach czterdziestych XX wieku polskiego obozu w indyjskim Valivade!
wszechświat | 2016-06-10
Grupa licealistów z drugiej klasy I LO im. Bolesława Krzywoustego ze Słupska samodzielnie zbudowała planetarium! Jego kopuła na 6 m, a w środku mieści się nawet 30 osób.
08/2016
07/2016
W 1775 r. James Cook powrócił do Anglii z drugiej wyprawy dookoła świata.
Kościoły wężowników. Członkowie tych zborów, założonych w latach 20. XX wieku, wierzą w namaszczenie przez Ducha Świętego i spotykają się w ustronnych miejscach, by w czasie nabożeństw brać do rąk śmiertelnie niebezpieczne węże.