Polecamy
ziemia | 2018-02-21

Rozmnażanie może być niebezpieczne, a nawet prowadzić do śmierci któregoś z rodziców. Niekiedy, by zostawić po sobie potomstwo, zwierzęta muszą użyć fortelu albo zainwestować w porządne narządy rozrodcze.

ziemia | 2017-12-19
W ciągu sześciu dekad Morze Kaspijskie, niezwykły pod wieloma względami akwen słynący z bogactwa przyrody, może skurczyć się nawet o jedną trzecią i zmienić w gigantyczny zbiornik toksyn.
człowiek | 2017-11-22
Przybywając do Polski, musiały pokonać nie tylko barierę językową, lecz także obyczajową, a nawet religijną. Praktycznie uzależnione były od nowego otoczenia, najczęściej niechętnego obcej. Niektóre wywoływały wręcz istną furię wśród dostojników królewskich świeckich i kościelnych. Głównie dlatego, że przewyższały ich wykształceniem.
Aktualności
nauki ścisłe | 2016-06-24
Odwiedzamy Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji. Są tu bazy odcisków palców, pocisków, a także DNA oraz różne pracownie zajmujące się często niezwykle wyrafinowanymi badaniami.
nauki ścisłe | 2016-06-24
Biologia już od dawna nie jest prostym kolekcjonowaniem roślin czy klasyfikacją następnych gatunków zwierząt. Powoli, ale nieubłaganie ewoluuje w kierunku kwantów. I do dalszego rozwoju będzie potrzebowała fizyków oraz chemików, a także odrzucenia wielu aktualnych paradygmatów.
człowiek | 2016-06-16
Stowarzyszenie CTA - Closer to Asia w Krakowie wraz z Zakładem Chin Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ serdecznie zapraszają na niezwykłe wydarzenie - spotkanie z wychowaniem funkcjonującego w latach czterdziestych XX wieku polskiego obozu w indyjskim Valivade!
wszechświat | 2016-06-10
Grupa licealistów z drugiej klasy I LO im. Bolesława Krzywoustego ze Słupska samodzielnie zbudowała planetarium! Jego kopuła na 6 m, a w środku mieści się nawet 30 osób.
człowiek | 2016-05-25
U wybrzeży Omanu odkryto wrak jednego z pierwszych europejskich okrętów, które pływały po Oceanie Indyjskim.
ziemia | 2016-05-25
Czy to możliwe, żeby w takim trudnym terenie, daleko od cywilizacji, w sąsiedztwie łosi, dzików i wilków żyła grupa wolnych koni?
03/2018
02/2018
Luty
W 2007 r. europejska sonda kosmiczna Rosetta przeleciała w odległości 250 km od Marsa
Zmyl trop to użyteczna, ale i pełna powabu oraz przekonująca, kieszonkowa esencja wszystkiego, co chcielibyście wiedzieć o obronie przed inwigilacją.