Ziemia (172)
Andrzej Hołdys | 2017-08-29
Wezuwiusz i Pola Flegrejskie tworzą prawdziwy wulkaniczny węzeł  gordyjski na południu Europy, który zagraża kilku milionom ludzi. Co eksploduje pierwsze?
Sławomir Swerpel | 2017-06-20
Napływ ciepłych wód sprawia, że na północnych krańcach Atlantyku zachodzą w środowisku zaskakujące zmiany.
Kamil Nadolski | 2017-06-20
Jeszcze do niedawna nikt nie zawracał sobie głowy erupcjami plazmy na Słońcu, bo pod względem cywilizacyjnym nie miały dla nas większego znaczenia. Teraz jednak wiele zależy od zasilanych prądem urządzeń, więc powinniśmy mieć się na baczności.
Justyna Jońca | 2017-05-22
Przyroda używa nanotechnologii od milionów lat, konstruując mechanizmy, które zapobiegają infekcjom, tworząc kolory czy pozwalając zwierzętom na wspinanie się po pionowych gładkich powierzchniach. Na szczęście wielu wynalazców nie waha się czerpać z niej inspiracji...
Andrzej Hołdys | 2017-05-11

Po zagładzie permskiej życie na Ziemi odzyskiwało dawną różnorodność przez ponad 100 mln lat – twierdzi znany paleontolog Michael Benton. Wskazuje też winowajcę największego kryzysu biologicznego w dziejach globu: dawne wulkany syberyjskie i… coś jeszcze.

Andrzej Hołdys | 2017-05-11
Wizjonerzy ze świata nauki i architektury łączą siły z wizjonerami ze świata sztuki. Wspólnie przedstawiają propozycje futurologicznych fabryk energii i czystej wody. Zresztą sami zobaczcie.
09/2017
08/2017
W 1857 r. niemiecki astronom Hermann Mayer Salomon Goldschmidt odkrył planetoidy (48) Doris i (49) Pales.
Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości.
Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko.