Technika (92)
Robert Czulda | 2017-07-24
Chociaż samoloty piątej generacji dopiero wchodzą na wyposażenie sił powietrznych różnych państw, trwają już wstępne prace koncepcyjne nad ich następcami.
Mirosław Dworniczak | 2017-05-22

Dziś papier jest produktem tak wszechobecnym, że właściwie przestaliśmy go zauważać. Ale gdyby tak zupełnie go zabrakło…

Marcin Bieńkowski | 2017-01-27
Ostatnio na masową skalę zaczęły debiutować na rynku nowe technologie i sprzęt związany z wirtualną rzeczywistością. Czy za chwilę wszyscy zostaniemy wciągnięci do sztucznego, kolorowego i pełnego atrakcji świata i porzucimy ten realny – szary i pełen problemów?
Robert Czulda | 2016-10-27
Firmy zbrojeniowe na całym świecie prowadzą zaawansowane prace nad bronią laserową, która w przyszłości będzie likwidowała całą gamę zagrożeń powietrznych, morskich i lądowych.
Justyna Jońca | 2016-10-27
Wyobraź sobie małe roboty, które pływają w Twojej krwi, aby zabić szkodliwe bakterie, wirusy i grzyby lub unicestwić guzy nowotworowe. Nie,  to nie jest science fiction! To przyszłość medycyny.
2016-09-28
Jak poznawanie sposobów komunikowania się fok przynosi postęp w urządzeniach służących nurkom do porozumiewania się.
08/2017
07/2017
W 1885 r. Ernst Hartwig w Estonii zaobserwował S Andromedae w Galaktyce Andromedy - pierwszą supernową odkrytą w innej galaktyce.
Odkrycia Svante Pääbo zrewolucjonizowały antropologię i doprowadziły do naniesienia poprawek w naszym drzewie genealogicznym. Stały się fundamentem, na którym jeszcze przez długie lata budować będą inni badacze