Polecamy
człowiek | 2020-09-25
Piersi wywołują skrajne emocje. Z pewnością fascynowały już paleolitycznych artystów, czego dowodem są liczne figurki Wenus, ale zdarza się, że obnażenie ich jest powodem oburzenia, odrazy, gniewu, wystawienia mandatu albo cenzury na portalu społecznościowym.
nauki ścisłe | 2020-05-02
Jak to, co dzieje się za progiem świadomości, wpływa na nasze życie.
ziemia | 2019-07-23
Duże trzęsienie ziemi w mieście oznacza gigantyczne straty i trudną do oszacowania liczbę ofiar. Współczesna inżynieria robi wszystko, by temu zaradzić. W350 to drapacz chmur, który wybuduje japońska firma Nikken Sekkei. Niedługo stanie w Tokio i będzie miał – jak wskazuje nazwa – 350 m wysokości.
Aktualności
człowiek | 2020-12-23
Czym różnią się od pozostałych komórek w naszym organizmie? Czy  warto korzystać z terapii komórkami macierzystymi, czy jest to tylko  chwyt marketingowy branży medycznej?
nauki ścisłe | 2020-12-22
Choć komputery kwantowe istnieją dopiero w formie prototypów, to w przyszłości pozwolą nam rozwiązywać obliczeniowo problemy, które dziś są zbyt skomplikowane.
człowiek | 2020-11-25
O integracji ludzkiego mózgu z komputerem do niedawna mówili jedynie pisarze science fiction. Dziś to jeden z najbardziej innowacyjnych kierunków badań.
technika | 2020-11-25

Cyfryzacja usług publicznych to nie tylko możliwość załatwienia większości spraw przez internet. To także – czy może raczej przede wszystkim – możliwość prowadzenia przez instytucje racjonalnych, opartych na danych działań w celu poprawy życia obywateli.

człowiek | 2020-10-29
„Wiedza i Życie” jako e-wydanie

Od numeru listopadowego nasz miesięcznik jest dostępny w większości sklepów internetowych oferujących e-prasę w postaci wydania elektronicznego.
człowiek | 2020-10-27
Myśl o własnej śmierci jest dla człowieka czymś przerażającym. Tymczasem może być jeszcze coś o wiele gorszego. To obudzenie się we własnej trumnie w kostnicy czy podczas pogrzebu.
03/2021
02/2021
Marzec
W 1873 r. w USA rozpoczęła się masowa produkcja maszyn do pisania.
Fizyka kwantowa jest dziwna. Reguły świata kwantowego, według których działa świat na poziomie atomów i cząstek subatomowych, nie są tymi samymi regułami, które obowiązują w dobrze znanym nam świecie codziennych doświadczeń - regułami, które kojarzymy ze zdrowym rozsądkiem.