Polecamy
ziemia | 2018-07-23
W większości kultur to mężczyznom przypisuje się dominującą rolę w życiu gospodarczym i społecznym. Zwolennicy patriarchatu sądzą, że taki jest naturalny porządek i stoją za nim tysiąclecia doświadczenia.
ziemia | 2018-06-21
Himalaje to tylko wąska grzęda przyspawana od południa do potężnego garbu Wyżyny Tybetańskiej, która jest o wiele starsza od największych gór świata, a przez dziesiątki milionów lat była też od nich znacznie wyższa.
człowiek | 2018-05-22
Receptory węchu znajdują się nie tylko w nosie, ale i np. w mięśniach, nerkach i na plemnikach. Okazuje się, że zapach da się zobaczyć, a dzięki komórkom węchowym można odzyskać władzę w nogach.
Aktualności
ziemia | 2017-09-20
Grzyby to nie tylko banalna nóżka zwieńczona kapeluszem, tworząca jadalną bądź niejadalną całość. Są wśród nich takie osobniki, które ważą setki ton, takie, które zmieniają inne organizmy w zombi albo żywią się radioaktywnością.
technika | 2017-08-29
Przez 140 lat istnienia okręty podwodne przeszły niesamowitą metamorfozę, chociaż podstawowe zasady ich działania pozostały niezmienione.
człowiek | 2018-01-24
Nauka dostarcza coraz więcej dowodów na to, że obróbka termiczna żywności znacząco wpłynęła na rozwój naszego gatunku – doprowadziła do powstania dużego mózgu, pozwoliła zasiedlić całą planetę, a nawet zmodyfikowała relacje społeczne.
ziemia | 2017-05-22
Przyroda używa nanotechnologii od milionów lat, konstruując mechanizmy, które zapobiegają infekcjom, tworząc kolory czy pozwalając zwierzętom na wspinanie się po pionowych gładkich powierzchniach. Na szczęście wielu wynalazców nie waha się czerpać z niej inspiracji...
ziemia | 2017-05-11

Po zagładzie permskiej życie na Ziemi odzyskiwało dawną różnorodność przez ponad 100 mln lat – twierdzi znany paleontolog Michael Benton. Wskazuje też winowajcę największego kryzysu biologicznego w dziejach globu: dawne wulkany syberyjskie i… coś jeszcze.

ziemia | 2017-05-11
Wizjonerzy ze świata nauki i architektury łączą siły z wizjonerami ze świata sztuki. Wspólnie przedstawiają propozycje futurologicznych fabryk energii i czystej wody. Zresztą sami zobaczcie.
10/2018
09/2018
Październik
W 2001 r. rozpoczęła się misja statku Sojuz TM-33 na Międzynarodową Stację Kosmiczną z turystą Markiem Shuttleworthem na pokładzie.
Mechanika kwantowa jest piękną, precyzyjną i logiczną konstrukcją matematyczną, doskonale opisująca Naturę. Z tym że właściwie nikt nie wie, jak należy ją rozumieć.