Polecamy
ziemia | 2018-06-21
Himalaje to tylko wąska grzęda przyspawana od południa do potężnego garbu Wyżyny Tybetańskiej, która jest o wiele starsza od największych gór świata, a przez dziesiątki milionów lat była też od nich znacznie wyższa.
człowiek | 2018-05-22
Receptory węchu znajdują się nie tylko w nosie, ale i np. w mięśniach, nerkach i na plemnikach. Okazuje się, że zapach da się zobaczyć, a dzięki komórkom węchowym można odzyskać władzę w nogach.
technika | 2018-04-20
Pływające po oceanach ogromne jednostki transportowe coraz bardziej zatruwają środowisko. Inżynierowie, chcąc powstrzymać tę degradację, pracują nad doskonalszymi kadłubami czy silnikami. Proponują też mniej typowe rozwiązania, takie jak sztywne żagle, obrotowe cylindry i latawce.
Aktualności
technika | 2016-06-24
Prometheus, polski superkomputer z Akademickiego Centrum Komputerowego Cyfronet AGH, w najnowszym zestawieniu najpotężniejszych superkomputerów na świecie uplasował się na 48. miejscu.
technika | 2016-06-24
Wydawać by się mogło, że rosnąca popularność monitoringu jest powodowana oszałamiającymi sukcesami w walce z przestępczością. Badania jednak wykazują zupełnie coś innego.
nauki ścisłe | 2016-06-24
Odwiedzamy Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji. Są tu bazy odcisków palców, pocisków, a także DNA oraz różne pracownie zajmujące się często niezwykle wyrafinowanymi badaniami.
nauki ścisłe | 2016-06-24
Biologia już od dawna nie jest prostym kolekcjonowaniem roślin czy klasyfikacją następnych gatunków zwierząt. Powoli, ale nieubłaganie ewoluuje w kierunku kwantów. I do dalszego rozwoju będzie potrzebowała fizyków oraz chemików, a także odrzucenia wielu aktualnych paradygmatów.
człowiek | 2016-06-16
Stowarzyszenie CTA - Closer to Asia w Krakowie wraz z Zakładem Chin Instytutu Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ serdecznie zapraszają na niezwykłe wydarzenie - spotkanie z wychowaniem funkcjonującego w latach czterdziestych XX wieku polskiego obozu w indyjskim Valivade!
wszechświat | 2016-06-10
Grupa licealistów z drugiej klasy I LO im. Bolesława Krzywoustego ze Słupska samodzielnie zbudowała planetarium! Jego kopuła na 6 m, a w środku mieści się nawet 30 osób.
08/2018
07/2018
W 1960 r. wystrzelono radziecki statek kosmiczny Sputnik 2 z psami Biełką i Striełką na pokładzie
Zawieramy w sobie miliony – oto nowe spojrzenie na życie!
Ed Yong w pełen humoru i barwnych porównań sposób pozwala nam zajrzeć do niesamowitego świata mikrobiomu i udowadnia, jak wielkie jest jego znaczenie dla życia na Ziemi.