Polecamy
człowiek | 2018-05-22
Receptory węchu znajdują się nie tylko w nosie, ale i np. w mięśniach, nerkach i na plemnikach. Okazuje się, że zapach da się zobaczyć, a dzięki komórkom węchowym można odzyskać władzę w nogach.
technika | 2018-04-20
Pływające po oceanach ogromne jednostki transportowe coraz bardziej zatruwają środowisko. Inżynierowie, chcąc powstrzymać tę degradację, pracują nad doskonalszymi kadłubami czy silnikami. Proponują też mniej typowe rozwiązania, takie jak sztywne żagle, obrotowe cylindry i latawce.
ziemia | 2017-12-19
W ciągu sześciu dekad Morze Kaspijskie, niezwykły pod wieloma względami akwen słynący z bogactwa przyrody, może skurczyć się nawet o jedną trzecią i zmienić w gigantyczny zbiornik toksyn.
Aktualności
wszechświat | 2016-03-21
Z prof. Tomaszem Bulikiem z Obserwatorium Astronomicznego Wydziału Fizyki UW, członkiem zespołu LIGO/VIRGO, o odkryciu fal grawitacyjnych rozmawia Przemek Berg
nauki ścisłe | 2016-03-07
W lutym i marcu uczniowie warszawskich i wrocławskich gimnazjów biorą udział w warsztatach kreatywnych organizowanych w ramach Akademii Wynalazców im. R. Boscha.
człowiek | 2016-03-02
ARTYKUŁ PROMOCYJNY
Infekcje ucha, nosa i gardła (ENT – ang. Ear, Nose, Throat Infections) to bardzo częsty problem zdrowotny u dzieci, jak również u dorosłych.
ziemia | 2016-02-24
W dawnych czasach, kiedy statki w niewyjaśniony sposób znikały bez śladu, winą często obarczano wielkie monstra z dna oceanu. Obecnie w internecie można znaleźć masę zdjęć wyrzuconych na plażę morskich istot o przedziwnym kształcie w stanie na tyle posuniętego rozkładu, że właściwie ich identyfikacja jest  niemożliwa. Czym one są?
człowiek | 2016-02-24
Wywiad z dr n. med. Ewą Kempisty-Jeznach, lekarzem medycyny męskiej
wszechświat | 2016-02-24
Wszystko zaczęło się 25 lat temu, gdy w stronę Jowisza poleciała słynna sonda Galileo, która pierwsza w historii zbliżyła się do planetoidy. Potem kolejne sondy badały niezwykły świat planetoid i planetek, a na niektórych nawet lądowały.
07/2018
06/2018
W 1969 r. Neil Armstrong, dowódca wyprawy Apollo 11, stanął jako pierwszy człowiek na powierzchni Księżyca. Tuż po nim uczynił to Buzz Aldrin.
Przybywając do Polski, musiały pokonać nie tylko barierę językową, lecz także obyczajową, a nawet religijną. Praktycznie uzależnione były od nowego otoczenia, najczęściej niechętnego obcej. Niektóre wywoływały wręcz istną furię wśród dostojników królewskich świeckich i kościelnych. Głównie dlatego, że przewyższały ich wykształceniem.