Wiedza i Życie 04/2006
Paleontologia
Mezozoiczne niespodzianki; Karol Sabath
Fizyka
Niestała stała; Tomasz Rożek
Choć wydawać by się mogło, że o jego życiu i dziełach wiemy już wszystko, Leonardo da Vinci pozostaje tajemniczy jak uśmiech Mony Lizy.
Nevill Francis Mott urodził się w Leeds w 1905 roku. Jego rodzice, także fizycy, poznali się, pracując w słynnym Cavendish Laboratory pod kierunkiem Josepha Johna Thomsona.
Jej ustalenie to odwieczny problem chrześcijaństwa, do dziś nierozwiązany satysfakcjonująco dla wszystkich chrześcijan. Nie absorbowałby biskupów, cesarzy, mnichów i uczonych, gdyby znana była data Zmartwychwstania Pańskiego.
Nowe odkrycia wciąż zaskakują badaczy starych kości. Niedawne znaleziska z Chin ujawniły nieznane dotąd tajniki ewolucji wczesnych ssaków i wielkich dinozaurów drapieżnych, a niepozorne kosteczki okazały się świadectwem tajnej broni...
10/2020
09/2020

W 1889 r. urodził się Martin Heidegger, niemiecki filozof, autor dzieła Bycie i czas (Sein und Zeit).
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.