Wiedza i Życie 04/2006
Paleontologia
Mezozoiczne niespodzianki; Karol Sabath
Fizyka
Niestała stała; Tomasz Rożek
Choć wydawać by się mogło, że o jego życiu i dziełach wiemy już wszystko, Leonardo da Vinci pozostaje tajemniczy jak uśmiech Mony Lizy.
Nevill Francis Mott urodził się w Leeds w 1905 roku. Jego rodzice, także fizycy, poznali się, pracując w słynnym Cavendish Laboratory pod kierunkiem Josepha Johna Thomsona.
Jej ustalenie to odwieczny problem chrześcijaństwa, do dziś nierozwiązany satysfakcjonująco dla wszystkich chrześcijan. Nie absorbowałby biskupów, cesarzy, mnichów i uczonych, gdyby znana była data Zmartwychwstania Pańskiego.
Nowe odkrycia wciąż zaskakują badaczy starych kości. Niedawne znaleziska z Chin ujawniły nieznane dotąd tajniki ewolucji wczesnych ssaków i wielkich dinozaurów drapieżnych, a niepozorne kosteczki okazały się świadectwem tajnej broni...
07/2019
06/2019
Czerwiec
W 2004 r. na Słowacji odkryto najdłuższą tatrzańską jaskinię – Cień Księżyca.
"Nie jestem aniołem i nie będę nim, dopóki umrę. Będę sobą" - mawiała angielska poetka i pisarka Charlotte Brontë. Pod tą frazą mogłyby się podpisać bohaterki tej książki. Wybrały cel i przez całe życie uparcie do niego dążyły. Celem tym była wolność i niezależność.