Wiedza i Życie 01/2007
Geologia
Niedźwiedzia przysługa; Adam Zubek
Zoologia
Zwierzęce emocje; Joanna Komorowska
Równowartość kilkudniowych wydatków na zbrojenia wystarczyłaby na skuteczną walkę z chorobami zabijającymi ludzi na całym świecie. Mamy mnóstwo wspaniałych możliwości polepszenia ludzkiego bytu niewielkim kosztem.
Naukowcy nie są zgodni co do roli religii w społeczeństwie. Czy religia jest potrzebna dla zdrowia społecznego? Dane na ten temat wydają się sprzeczne. Z jednej strony w opublikowanym w 2005 roku w Journal of Religion and Society...
Psychologom wciąż trudno podjąć ostateczną decyzję. Jedni uparcie odmawiają zwierzętom przeżyć wewnętrznych, drudzy uważają je za oczywistość.
Henryk Sienkiewicz, pisząc "Potop", odmalował walkę Polaków z najazdem szwedzkim. Mimochodem wspomniał, że Kmicic podchodził Chowańskiego i walczył z Septentrionami północy, skąd wrócił srogo postrzelony wprost w ramiona Oleńki.
Dzięki technologii motion capture w animacji komputerowej coraz częściej korzysta się z pomocy żywych aktorów.
10/2019
09/2019
Październik
W 1968 r. na Olimpiadzie w Meksyku Dick Fosbury zdobył złoty medal w skoku wzwyż, stosując po raz pierwszy rewolucyjną wówczas technikę skoku zwaną flopem.
14 września 2015 roku zaczęła się era nowej astronomii, która przez najbliższe stulecia kształtować będzie naszą wizję świata, opartą na obserwacji nie światła, lecz fal grawitacyjnych emitowanych przez ruchy i drgania ciał niebieskich.