Wiedza i Życie 06/2007
Nauka a sztuka
Wszechświat, luneta i pędzel; Jarosław Włodarczyk
Geofizyka
Cisza przed wstrząsem; Andrzej Hołdys
Biblia nie pozostawia na nich suchej nitki. W porównaniu z bogobojnymi synami Izraela Egipcjanie jawią się w niej jako utracjusze, okrutnicy i rozpustnicy. Do tego wszystkiego dochodzi kazirodztwo!
W każdej sekundzie strumień neutrin przeszywa nasze ciała. Aby się przed nim schronić, musielibyśmy wybudować tarczę z ołowiu o grubości... roku świetlnego.
Czym jest fotografia przyrodnicza? Czy jest to czysto techniczne dokumentowanie przejawów życia z kliniczną dokładnością? A może sztuka pokazywania natury w sposób normalnie niedostępny naszym oczom?
Nadzieje na drugą Ziemię rosną: na powierzchni nowo odkrytej skalistej planety, zaledwie pięciokrotnie cięższej od Ziemi, może istnieć ciekła woda. Jak odkryto ten i inne odległe globy?
02/2019
01/2019
Luty
W 2010 r. pierwiastek chemiczny o liczbie atomowej 112 dostał oficjalnie nazwę Copernicium - na cześć astronoma Mikołaja Kopernika
Jeden z czołowych szpiegów przerywa milczenie. Metody najlepszych szpiegów w kraju i na świecie. Afera "Żelazo", czyli tajemnica PRL-owskich służb. System Echelon, czyli super szpieg, który podsłuchuje każdego z nas. Sposoby werbowania szpiegów dziś. I przemilczana rzeczywistość.