Wiedza i Życie 04/2008
Geografia
Sahara znów się zazieleni?; Andrzej Hołdys
Motoryzacja
Hybrydowa gorączka; Dariusz Dobosz
Satelity przynoszą dobre wieści z północnej Afryki. Zazieleniły się południowe krańce Sahary. Jest spora szansa, że największa pustynia świata znacznie się skurczy w tym stuleciu.
Wydaje się, że zagadka słonecznych obserwacji astronoma z Fromborka została rozwiązana. Co nie znaczy, że wiemy na ten temat wszystko.
Dobry słuch doceniamy dopiero, gdy zaczynamy go tracić. Na szczęście w sukurs głuchnącym społeczeństwom przychodzi elektronika. Być może już niedługo designerski aparat słuchowy będzie równie modny jak dziś markowe okulary.
Po niemal ćwierć wieku planowania i budowy rusza największa maszyna świata - akcelerator protonów LHC pod Genewą. Czy odkryje on przed nami tajemnice świata kwantów?
07/2018
06/2018
W 1999 r. z dna Atlantyku wydobyto kapsułę kosmiczną Liberty Bell 7, która zatonęła podczas wodowania po locie balistycznym Virgila Grissoma 21 lipca 1961 roku.

Rozmnażanie może być niebezpieczne, a nawet prowadzić do śmierci któregoś z rodziców. Niekiedy, by zostawić po sobie potomstwo, zwierzęta muszą użyć fortelu albo zainwestować w porządne narządy rozrodcze.