Wiedza i Życie 04/2008
Geografia
Sahara znów się zazieleni?; Andrzej Hołdys
Motoryzacja
Hybrydowa gorączka; Dariusz Dobosz
Satelity przynoszą dobre wieści z północnej Afryki. Zazieleniły się południowe krańce Sahary. Jest spora szansa, że największa pustynia świata znacznie się skurczy w tym stuleciu.
Wydaje się, że zagadka słonecznych obserwacji astronoma z Fromborka została rozwiązana. Co nie znaczy, że wiemy na ten temat wszystko.
Dobry słuch doceniamy dopiero, gdy zaczynamy go tracić. Na szczęście w sukurs głuchnącym społeczeństwom przychodzi elektronika. Być może już niedługo designerski aparat słuchowy będzie równie modny jak dziś markowe okulary.
Po niemal ćwierć wieku planowania i budowy rusza największa maszyna świata - akcelerator protonów LHC pod Genewą. Czy odkryje on przed nami tajemnice świata kwantów?
10/2019
09/2019
Październik
W 1968 r. na Olimpiadzie w Meksyku Dick Fosbury zdobył złoty medal w skoku wzwyż, stosując po raz pierwszy rewolucyjną wówczas technikę skoku zwaną flopem.
Czy matematyka w szkole wydawała Ci się trudna? Nudna? Przerażająca?
A może wręcz przeciwnie uwielbiasz matematykę? Niezależnie od odpowiedzi na te pytania, "Matematyka, jakiej nie znacie" jest książką dla Ciebie.