Wiedza i Życie 07/2008
Dermatologia
Jak krew z mlekiem; Małgorzata T. Załoga
Technika
Bez kierowcy; Andrzej Hołdys
Gładka, elastyczna, nawilżona, o wyrównanym kolorycie, bez plam, zmarszczek i rozszerzonych porów. Taka skóra twarzy to marzenie. Jak ją utrzymać jak najdłużej?
Podobno najpierw z wody "wyszły" rośliny, potem roślinożerne stawonogi, a za nimi dopiero drapieżne kręgowce. Jednak wśród stawonogów z jednego z najstarszych ekosystemów lądowych nie ma ani jednego roślinożercy. Kto pierwszy wyszedł więc z wody?
Jedna po drugiej powstają na świecie elektrownie, które za pomocą tysięcy luster chwytają energię słoneczną i przetwarzają ją najpierw w ciepło, potem w prąd. A naukowcy snują plany przesyłania słonecznego prądu z pustyń do odległych metropolii.
04/2020
Czerwiec
W 1966 r. amerykańska sonda Surveyor 1 wylądowała na Księżycu, stając się pierwszym amerykańskim statkiem kosmicznym, który wylądował na innym ciele niebieskim.
Ta książka to praktyczny poradnik jak mniej marnować. Możesz wyrzucać aż o 80 procent mniej rzeczy, wydawać mniej pieniędzy - i pełniej żyć! To także refleksja nad tym, w jaki sposób można zacząć działać na rzecz środowiska