Wiedza i Życie 07/2008
Dermatologia
Jak krew z mlekiem; Małgorzata T. Załoga
Technika
Bez kierowcy; Andrzej Hołdys
Gładka, elastyczna, nawilżona, o wyrównanym kolorycie, bez plam, zmarszczek i rozszerzonych porów. Taka skóra twarzy to marzenie. Jak ją utrzymać jak najdłużej?
Podobno najpierw z wody "wyszły" rośliny, potem roślinożerne stawonogi, a za nimi dopiero drapieżne kręgowce. Jednak wśród stawonogów z jednego z najstarszych ekosystemów lądowych nie ma ani jednego roślinożercy. Kto pierwszy wyszedł więc z wody?
Jedna po drugiej powstają na świecie elektrownie, które za pomocą tysięcy luster chwytają energię słoneczną i przetwarzają ją najpierw w ciepło, potem w prąd. A naukowcy snują plany przesyłania słonecznego prądu z pustyń do odległych metropolii.
10/2019
09/2019
Październik
W 1978 r. Wanda Rutkiewicz jako trzecia kobieta na świecie oraz pierwsza Europejka weszła na szczyt Mount Everestu (8848 m n.p.m.)
14 września 2015 roku zaczęła się era nowej astronomii, która przez najbliższe stulecia kształtować będzie naszą wizję świata, opartą na obserwacji nie światła, lecz fal grawitacyjnych emitowanych przez ruchy i drgania ciał niebieskich.