Wiedza i Życie 07/2008
Dermatologia
Jak krew z mlekiem; Małgorzata T. Załoga
Technika
Bez kierowcy; Andrzej Hołdys
Gładka, elastyczna, nawilżona, o wyrównanym kolorycie, bez plam, zmarszczek i rozszerzonych porów. Taka skóra twarzy to marzenie. Jak ją utrzymać jak najdłużej?
Podobno najpierw z wody "wyszły" rośliny, potem roślinożerne stawonogi, a za nimi dopiero drapieżne kręgowce. Jednak wśród stawonogów z jednego z najstarszych ekosystemów lądowych nie ma ani jednego roślinożercy. Kto pierwszy wyszedł więc z wody?
Jedna po drugiej powstają na świecie elektrownie, które za pomocą tysięcy luster chwytają energię słoneczną i przetwarzają ją najpierw w ciepło, potem w prąd. A naukowcy snują plany przesyłania słonecznego prądu z pustyń do odległych metropolii.
07/2019
06/2019
Czerwiec
W 1936 r. Ewald Rohlfs na maszynie Focke-Wulf Fw 61 wykonał pierwszy w historii swobodny lot helikopterem.
Czy wiesz, że istnieje substancja, która zapala dosłownie wszystko, z czym się zetknie? Trifluorek chloru podpali beton, azbest, kevlar, a nawet wodę! Gdy próbowano wykorzystywać go jako paliwo rakietowe - podpalał rakiety, a wlewany do miotaczy płomieni, unicestwiał wszystko dokoła, włącznie z miotaczami.