Wiedza i Życie 12/2008
Medycyna
Enzymy zamiast penicyliny; Michał Bartoszcze
Psychologia społeczna
Jak zostać faszystą w tydzień; Magdalena Nowicka
Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem. To oznacza, że powinniśmy polubić bakteriofagi. Ci wirusowi pogromcy chorobotwórczych mikrobów mogą zastąpić w przyszłości antybiotyki.
Gdybyśmy nie nauczyli się produkcji amoniaku, około połowy z nas nie byłoby dziś na Ziemi. Wyjałowione gleby nie zdołałyby bowiem wyżywić takiej armii ludzi.
105 lat temu, 17 grudnia 1903 roku, dwaj Amerykanie, bracia Orville i Wilbur Wrightowie, dokonali udanych lotów na płatowcu wyposażonym w silnik.
Twarde, włókniste i ciężkostrawne zamienić w kruche, pachnące i smaczne - oto cel kucharskich zabiegów. Przyrządzanie potraw pozostaje sztuką wyrafinowaną, dlatego kuchnia jest miejscem magicznym...
10/2019
09/2019
Październik
W 1968 r. na Olimpiadzie w Meksyku Dick Fosbury zdobył złoty medal w skoku wzwyż, stosując po raz pierwszy rewolucyjną wówczas technikę skoku zwaną flopem.
14 września 2015 roku zaczęła się era nowej astronomii, która przez najbliższe stulecia kształtować będzie naszą wizję świata, opartą na obserwacji nie światła, lecz fal grawitacyjnych emitowanych przez ruchy i drgania ciał niebieskich.