Wiedza i Życie - wydanie specjalne 02/2010
Elektronika XXI wieku
Marzenia o czapce niewidce
Kosmos wciąż nieznany
Niedomknięta teoria
Wszechświat jest o wiele bardziej tajemniczy, niż się to nam wydawało jeszcze dziesięć lat temu. Dużo wiemy na temat kwarków i leptonów i wykorzystując tę wiedzę, możemy wyjaśnić wszystko, co widzimy we Wszechświecie.
Płynny metal może być twardszy od tytanu i wcale nie musi mieć temperatury pieca hutniczego. Przeciwnie – służy chłodzeniu procesorów! Czy coś tu przeczy zdrowemu rozsądkowi? Oczywiście! Winę za nieporozumienia ponosi Hollywood.
Co dzieje się z zawartą w czarnych dziurach materią? Odległe czarne dziury z definicji trudno dostrzec, a jeszcze trudniej je szczegółowo zbadać, bo nie może się z nich wydostać nawet światło. Dlatego fizycy chcą wziąć sprawy w swoje ręce i ...
06/2019
05/2019
Czerwiec
W 1963 r. z kosmodromu w Bajkonurze (Kazachstan) wystrzelono statek Wostok 6 z pierwszą kosmonautką Walentiną Tierieszkową na pokładzie.
Zmysł dotyku, tak często przez nas niedoceniany, to prawdziwy majstersztyk natury. Jego receptory znajdują się niemal wszędzie: nie tylko w skórze, lecz także w tkance łącznej, śluzówce, mięśniach, ścięgnach czy stawach.