O PIŚMIE

„Wiedza i Życie” to najstarszy polski miesięcznik popularnonaukowy, ukazujący się od 1926 r.

Łączy solidną niemal 90-letnią tradycję z nowoczesnym podejściem do upowszechniania osiągnięć nauki. Prostym, przystępnym językiem pisze o tym, co dzieje się w przodujących laboratoriach w Polsce i na świecie. W zrozumiały sposób prezentuje informacje o nowoczesnych technologiach i nowościach w poszczególnych dziedzinach nauki (matematyka, chemia, fizyka, astronomia, elektronika, informatyka). Autorami są dziennikarze popularnonaukowi, specjaliści w swoich dziedzinach. „Wiedza i Życie” jest na bieżąco z nowinkami technicznymi, informuje o ciekawych wydarzeniach, związanych z nauką i edukacją, prezentuje ciekawostki i wyjątkowe zjawiska, zaś wszystko jest ilustrowane atrakcyjnymi zdjęciami.

Od 2005 do 2014 r. ukazywał się także kwartalnik „Wiedza i Życie. Inne Oblicza Historii” – Numer Specjalny o tematyce historycznej, skierowany do wszystkich miłośników przeszłości, ukazywanej  w różnych aspektach - także tych kontrowersyjnych i nie zawsze wygodnych. Więcej informacji na www.ioh.pl

08/2019
07/2019
W 1868 r. francuski astronom Pierre Janssen, badając widmo korony słonecznej w trakcie zaćmienia, odkrył hel.
Podobnie jak setki tysięcy turystów przyjeżdżasz w 1938 roku do Niemiec. Na parkingu we Frankfurcie podchodzi do ciebie Żydówka i prosi, byś zabrał stąd jej nastoletnią córkę, bo tu nie przeżyje. Co robisz?