O PIŚMIE

„Wiedza i Życie” to najstarszy polski miesięcznik popularnonaukowy, ukazujący się od 1926 r.

Łączy solidną niemal 90-letnią tradycję z nowoczesnym podejściem do upowszechniania osiągnięć nauki. Prostym, przystępnym językiem pisze o tym, co dzieje się w przodujących laboratoriach w Polsce i na świecie. W zrozumiały sposób prezentuje informacje o nowoczesnych technologiach i nowościach w poszczególnych dziedzinach nauki (matematyka, chemia, fizyka, astronomia, elektronika, informatyka). Autorami są dziennikarze popularnonaukowi, specjaliści w swoich dziedzinach. „Wiedza i Życie” jest na bieżąco z nowinkami technicznymi, informuje o ciekawych wydarzeniach, związanych z nauką i edukacją, prezentuje ciekawostki i wyjątkowe zjawiska, zaś wszystko jest ilustrowane atrakcyjnymi zdjęciami.

Od 2005 do 2014 r. ukazywał się także kwartalnik „Wiedza i Życie. Inne Oblicza Historii” – Numer Specjalny o tematyce historycznej, skierowany do wszystkich miłośników przeszłości, ukazywanej  w różnych aspektach - także tych kontrowersyjnych i nie zawsze wygodnych. Więcej informacji na www.ioh.pl

12/2019
11/2019
W 1612 r. niemiecki astronom Simon Marius sporządził pierwszy opis Galaktyki Andromedy (M31), bazujący na obserwacjach przez teleskop.
Lubimy myśleć o sobie jako o istotach wyjątkowych - ale czy naprawdę coś różni nas od zwierząt? Przecież nasza biologia jest taka sama. W oryginalnej i intrygującej podróży po świecie ziemskiego życia Adam Rutherford bada rozmaite cechy, które uznawano niegdyś za wyłącznie ludzkie, wykazując, że wcale takimi nie są.