Wszechświat (121)
2015-09-29
CDP.pl z przyjemnością informuje, że jest już dostępny audiobook „Marsjanin”, na podstawie bestsellerowej powieści Andy’ego Weira pod tym samym tytułem. CDP.pl jest producentem i wyłącznym dystrybutorem audiobooka w Polsce. Firma współpracuje przy projekcie ze studiem Fish Ladder & Platige Image i Juice, które zrealizowało trailer pt. "Our Greatest Adventure" wprowadzający widzów w tematykę zbliżającej się premiery filmu „Marsjanin” z Mattem Damonem w roli głównej.
ak | 2015-09-29
Przeszło 100 lat temu udowodniono, że światło wywiera ciśnienie na powierzchnię, którą oświetla. W XX w. inżynierowie musieli brać ten czynnik pod uwagę, projektując trajektorie sond kosmicznych. Jednak  dopiero teraz, w XXI w., naukowcy zaczynają dostrzegać, jak wielkie możliwości otwiera przed nami zjawisko ciśnienia światła i jak można wykorzystać je w podboju kosmosu.
ak | 2015-09-29
Srebrny Glob przyciąga naszą uwagę zwłaszcza w czasie pełni, np. kiedy wisi nisko nad dachami i wydaje się dużo większy niż zwykle. Potem szybko o nim zapominamy. Warto jednak poświęcić mu trochę więcej czasu.
Adam Rapa | 2015-08-26

50 lat temu, 15 lipca 1965 r. sonda Mariner 4 zbliżyła się na odległość 9846 km do Czerwonej Planety. Po raz pierwszy mogliśmy przyjrzeć się jej z bliska. Mimo że od tamtej pory dowiedzieliśmy się o Marsie już całkiem sporo, wciąż nie znamy odpowiedzi na jedno z najciekawszych pytań w historii nauki: czy powstało na nim życie?

Marek Oramus | 2015-07-24
Z prof. dr. hab. Maciejem Konackim, astrofizykiem, rozmawia Marek Oramus.
Przemek Berg | 2015-06-24

Większość gwiazd, które widzimy na nocnym niebie, żyje długo i szczęśliwie, a potem umiera powoli. Są jednak takie, które umierają nagle i spektakularnie. To gwiazdy supernowe.

12/2018
11/2018

W 1962 r. NASA wystrzeliła pierwszego satelitę telekomunikacyjnego Relay 1.
Skąd się wzięliśmy?Jak to się wszystko zaczęło?To najbardziej fundamentalne pytania we wszechświecie.