Wszechświat (123)
Marek Oramus | 2015-07-24
Z prof. dr. hab. Maciejem Konackim, astrofizykiem, rozmawia Marek Oramus.
Przemek Berg | 2015-06-24

Większość gwiazd, które widzimy na nocnym niebie, żyje długo i szczęśliwie, a potem umiera powoli. Są jednak takie, które umierają nagle i spektakularnie. To gwiazdy supernowe.

Marek Oramus | 2015-05-25

Z prof. Markiem Abramowiczem, astrofizykiem, rozmawia Marek Oramus

Michał Baranowski | 2015-03-25

Gdzieś daleko w otchłani kosmosu muszą istnieć gwiazdy o takim samym rozmiarze, masie i temperaturze co nasze Słońce. Ich poszukiwania toczą się od dawna – z coraz ciekawszymi wynikami.

Arkadiusz Olech | 2015-02-24

Pomimo że przestrzeń kosmiczna wydaje się pusta, w ciągu doby nasza planeta zderza się z kilkoma milionami cząstek kosmicznego pyłu, w większości wielkości ziarenek piasku – choć zdarzają się wśród nich obiekty znacznie większe.

Kamil Nadolski | 2015-01-21

W czasie gdy turyści czekają na komercyjne loty suborbitalne, na rynku pojawiają się kolejne oferty kosmicznych wojaży. Nowym hitem mają być wycieczki wokół Księżyca.

W 1898 r. Brytyjczycy William Ramsay i Morris William Travers odkryli ksenon.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.