Wszechświat (120)
2016-03-21
Z prof. Tomaszem Bulikiem z Obserwatorium Astronomicznego Wydziału Fizyki UW, członkiem zespołu LIGO/VIRGO, o odkryciu fal grawitacyjnych rozmawia Przemek Berg
2016-02-24
Wszystko zaczęło się 25 lat temu, gdy w stronę Jowisza poleciała słynna sonda Galileo, która pierwsza w historii zbliżyła się do planetoidy. Potem kolejne sondy badały niezwykły świat planetoid i planetek, a na niektórych nawet lądowały.
2016-01-22
Pierwiastki chemiczne są podstawowymi cegiełkami tworzącymi materię. Natura ma dziś około stu takich klocków, co pozwala na istnienie wszystkiego, co możemy obserwować na Ziemi czy też w Kosmosie. Warto prześledzić historię powstawania kolejnych pierwiastków – od samego początku.
2015-11-25
Do dziś stosujemy nieprawidłowe nazwy różnych obiektów astronomicznych, sugerujące zupełnie odmienną ich naturę. Wszystko przez niedoskonałe niegdyś narzędzia obserwacyjne, błędnie wyciągane wnioski, niekonsekwencję astronomów i naturalny cykl ruchu ciał niebieskich.
ak | 2015-10-27
Wokół Drogi Mlecznej orbitują galaktyki karłowate. Są one nie tylko małe, ale i bardzo stare. Dlaczego zastygły w rozwoju jak kamienie?
2015-09-29
CDP.pl z przyjemnością informuje, że jest już dostępny audiobook „Marsjanin”, na podstawie bestsellerowej powieści Andy’ego Weira pod tym samym tytułem. CDP.pl jest producentem i wyłącznym dystrybutorem audiobooka w Polsce. Firma współpracuje przy projekcie ze studiem Fish Ladder & Platige Image i Juice, które zrealizowało trailer pt. "Our Greatest Adventure" wprowadzający widzów w tematykę zbliżającej się premiery filmu „Marsjanin” z Mattem Damonem w roli głównej.
08/2018
07/2018
1839 r. - dzień oficjalnie przyjmowany za datę narodzin fotografii.
Mechanika kwantowa jest piękną, precyzyjną i logiczną konstrukcją matematyczną, doskonale opisująca Naturę. Z tym że właściwie nikt nie wie, jak należy ją rozumieć.