Wszechświat (120)
Dariusz Kortko, Marcin Pietraszewski | 2018-08-17
Lato 1976 roku. Rozkaz jest jasny, ale intrygujący. Każda polska jednostka wojsk lotniczych wytypuje swoich najlepszych pilotów. Mają się jak najszybciej stawić na badania w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej w Warszawie.
2018-07-23
Księżyce obiegające planety w Układzie Słonecznym uformowały się w wyniku działania różnych mechanizmów. Dochodziło do zderzeń, przechwyceń i rozrywania grawitacyjnego.
Przemek Berg | 2016-12-09
Najbardziej dynamicznym i najciekawszym miejscem w Układzie Słonecznym jest system Saturna. Niedawno zaczął się ostatni rok trwającej już 12 lat misji sondy Cassini- Huygens, która dokładnie zbadała ten  fantastyczny świat. Wyniki są imponujące.

2016-09-28
Te siostry to Plejady, czyli jedna z najlepiej poznanych gromad gwiazd. Na półkuli północnej wyśmienicie widać je zimą gołym okiem. Ostatnio odkryto tam niezwykłe rzeczy.
2016-06-10
Grupa licealistów z drugiej klasy I LO im. Bolesława Krzywoustego ze Słupska samodzielnie zbudowała planetarium! Jego kopuła na 6 m, a w środku mieści się nawet 30 osób.
2016-04-25
Udało się rozwikłać kilka niezwykłych tajemnic najmniejszej planety Układu Słonecznego. Okazuje się, że uniknęła straszliwych kolizji, chudnie, ma dziwne pole magnetyczne, grafitową skorupę i najprawdopodobniej lód.
08/2018
07/2018
W 1960 r. wystrzelono radziecki statek kosmiczny Sputnik 2 z psami Biełką i Striełką na pokładzie
Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości.
Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko.