Ziemia (179)
Andrzej Hołdys | 2017-05-11

Po zagładzie permskiej życie na Ziemi odzyskiwało dawną różnorodność przez ponad 100 mln lat – twierdzi znany paleontolog Michael Benton. Wskazuje też winowajcę największego kryzysu biologicznego w dziejach globu: dawne wulkany syberyjskie i… coś jeszcze.

Andrzej Hołdys | 2017-05-11
Wizjonerzy ze świata nauki i architektury łączą siły z wizjonerami ze świata sztuki. Wspólnie przedstawiają propozycje futurologicznych fabryk energii i czystej wody. Zresztą sami zobaczcie.
2017-04-27
Dekadę temu, gdy ropa była droga, rozpędu nabrała idea produkowania paliwa z glonów. Opowiadano, że niebawem zastąpią ropę naftową. Skończyło się na opowieściach. Przegraliśmy bitwę, ale nie wojnę – odpowiadają jednak naukowcy.
Paweł Ziemnicki | 2017-03-27
Jak daleko rozciągają się obszary zdominowane przez różnorakie oddziaływania fizyczne poszczególnych ciał niebieskich w naszym systemie planetarnym?

Maciej Swęd | 2016-12-21
W Górach Świętokrzyskich znajdziemy i miedź, i złoto. Skrywa je góra zwana Miedzianką.
Darek Karp | 2016-12-21

Donośny klangor żyjących na rozległych bagnach oraz podmokłych olsach żurawi słychać z daleka przez większą część roku. Mają one skomplikowany rytuał zaślubin. Muszą być cierpliwymi rodzicami, bo ich pisklęta czasami się biją. A niekiedy okazują się marnymi budowniczymi. No i świetnie nadają się do pilnowania… kur.

07/2018
06/2018
W 1969 r. lądownik Apollo 11 z astronautami Neilem Armstrongiem i Edwinem Aldrinem wylądował na Księżycu.

Wydawałoby się, że coś takiego to niewytłumaczalna naukowo domena. A jednak może stać za nią naturalne zjawisko biologiczne.