Ziemia (202)
Andrzej Hołdys | 2017-05-11
Wizjonerzy ze świata nauki i architektury łączą siły z wizjonerami ze świata sztuki. Wspólnie przedstawiają propozycje futurologicznych fabryk energii i czystej wody. Zresztą sami zobaczcie.
2017-04-27
Dekadę temu, gdy ropa była droga, rozpędu nabrała idea produkowania paliwa z glonów. Opowiadano, że niebawem zastąpią ropę naftową. Skończyło się na opowieściach. Przegraliśmy bitwę, ale nie wojnę – odpowiadają jednak naukowcy.
Paweł Ziemnicki | 2017-03-27
Jak daleko rozciągają się obszary zdominowane przez różnorakie oddziaływania fizyczne poszczególnych ciał niebieskich w naszym systemie planetarnym?

Maciej Swęd | 2016-12-21
W Górach Świętokrzyskich znajdziemy i miedź, i złoto. Skrywa je góra zwana Miedzianką.
Darek Karp | 2016-12-21

Donośny klangor żyjących na rozległych bagnach oraz podmokłych olsach żurawi słychać z daleka przez większą część roku. Mają one skomplikowany rytuał zaślubin. Muszą być cierpliwymi rodzicami, bo ich pisklęta czasami się biją. A niekiedy okazują się marnymi budowniczymi. No i świetnie nadają się do pilnowania… kur.

Andrzej Hołdys | 2016-10-27
Jedni mówią, że znaleźli na Grenlandii najstarsze skamieniałe ślady życia sprzed 3,7 mld lat, i wyciągają stąd śmiały wniosek, że samo życie liczy więcej niż 4 mld lat. Według innych to żadne skamieniałości, jedynie zdeformowane skały. Słowem, nic nadzwyczajnego.

10/2020
09/2020
W 1905 r. Albert Einstein opublikował pracę o równoważności masy i energii.
Co wspólnego mają suknia ślubna i kombinezon sapera?
Dlaczego dla marynarzy bardziej niebezpieczne od rekinów są krewetki?
Kiedy kurczak najlepiej sprawdza się jako broń artyleryjska?