Ziemia (187)
Mirosław Dworniczak | 2015-08-26

Zaraz, zaraz – czy chodzi o jakiś specjalny rodzaj wody? Przecież woda to woda, prosty związek dwóch atomów wodoru i jednego atomu tlenu, cóż w niej niezwykłego? A jednak – woda to naprawdę temat rzeka.

Paweł Jałoszyński | 2015-07-24
Pod ogrodowym kamieniem żyją potomkowie skorupiaków, które ewoluowały w morzach i oceanach. Magiczne sztuczki to dla nich codzienność. Czerpią wodę wprost z powietrza, oddychają nogami, a część zamieszkała w mrowiskach i zrezygnowała z kolorów.
Darek Karp | 2015-06-24

„Dzik jest dziki, dzik jest zły…”. Na hasło „dzik” niemal każdemu z nas nasuwa się ten cytat. Niestety, w ten właśnie sposób większość ludzi ocenia to zwierzę.

Piotr Ślipiński | 2015-05-25

Mrówki koczownicze to z całą pewnością najlepiej zorganizowany społeczny drapieżnik na naszej planecie.

Sławomir Mitrus | 2015-03-25

Wydaje nam się, że mrówki cały czas ciężko pracują. Jednak z pewnością nie dotyczy to wszystkich ich gatunków.

Agnieszka Krzemińska | 2015-03-25

Z dr. Stefanem Jakobielskim o tym, jak ponad 50 lat temu Polacy ratowali malowidła w Faras przed wodami Nilu, rozmawia Agnieszka Krzemińska.

06/2019
05/2019
Czerwiec
W 1963 r. z kosmodromu w Bajkonurze (Kazachstan) wystrzelono statek Wostok 6 z pierwszą kosmonautką Walentiną Tierieszkową na pokładzie.
Adam Piore, autor „Magii bioinżynierii” proponuje nam fascynującą podróż do świata bioinżynierii przeżywającej obecnie cichą rewolucję. Najwięksi inżynierowie naszego pokolenia zaglądają w głąb ludzkiego ciała i dokonują przełomu, który odmieni oblicze ludzkości.