Ziemia (198)
2016-07-26
Czasami znajdujemy takie młode, a gdy wydają się nam opuszczone przez swych opiekunów, zabieramy je z lasów czy łąk, nie zdając sobie sprawy, że przez nieznajomość zwierzęcych obyczajów wyrządzamy im krzywdę.
2016-05-25
Czy to możliwe, żeby w takim trudnym terenie, daleko od cywilizacji, w sąsiedztwie łosi, dzików i wilków żyła grupa wolnych koni?
2016-03-21
Sowy właściwie od zawsze wywołują w ludziach różne emocje. W jednej kulturze budzą lęk, w drugiej rodzą podziw i symbolizują mądrość. Co sprawia, że mamy do nich taki niejednoznaczny stosunek?
2016-02-24
W dawnych czasach, kiedy statki w niewyjaśniony sposób znikały bez śladu, winą często obarczano wielkie monstra z dna oceanu. Obecnie w internecie można znaleźć masę zdjęć wyrzuconych na plażę morskich istot o przedziwnym kształcie w stanie na tyle posuniętego rozkładu, że właściwie ich identyfikacja jest  niemożliwa. Czym one są?
Marcin Ryszkiewicz | 2015-08-26

Czy nadreprezentacja wielkich owoców w pewnych częściach świata jest wspomnieniem po wymarłych dużych ssakach roślinożernych?

Mirosław Dworniczak | 2015-08-26

Zaraz, zaraz – czy chodzi o jakiś specjalny rodzaj wody? Przecież woda to woda, prosty związek dwóch atomów wodoru i jednego atomu tlenu, cóż w niej niezwykłego? A jednak – woda to naprawdę temat rzeka.

04/2020
03/2020
Kwiecień
W 1998 r. został wyniesiony na orbitę teleskop kosmiczny TRACE, służący do badania związku między polem magnetycznym Słońca a strukturami jego plazmy.
W zagubionej w lesie deszczowym Papui Nowej Gwinei jest maleńka wioska Gapun, w której mieszka 200 osób. Tylko 45 z nich mówi rdzennym językiem tayapu i z roku na rok jest ich coraz mniej. Amerykański antropolog Don Kulick postanawia udokumentować proces wymierania tego języka.