Ziemia (193)
Wojciech Pastuszka | 2015-02-24

Zamknięty przed wiekami tunel daje nadzieję, że archeolodzy wreszcie znajdą grobowce, w których pochowano władców największego niegdyś miasta Ameryki.

Darek Karp | 2014-12-22
Orzeł bielik, a właściwie orłan, to wspaniały skrzydlaty drapieżnik i symbol naszego kraju. Polowanie orłana to jeden z najwspanialszych spektakli przyrody.
Marcin Ryszkiewicz | 2014-12-22

W chińskiej prowincji Liaoning odkopano szkielet największego dotąd dinozaura o dwóch parach skrzydeł. To dobry pretekst, by napisać o tej niezwykłej formie lokomocji, która poprzedziła ptasi lot.

Andrzej Hołdys | 2014-11-20
Tysiąc lat temu wielkie susze przyczyniły się do upadku cywilizacji Majów. Czy znów nawiedzą Ameryki? Od Kalifornii i Meksyku po Boliwię i Chile z roku na rok wody jest coraz mniej.
Wojciech Pastuszka | 2014-11-20
Kim była niezwykle niska kobieta, której szczątki odkryto na jednej z indonezyjskich wysp? Przedstawicielem nieznanego dotąd gatunku czy schorowanym Homo sapiens? Antropolodzy spierają się o to już 10 lat.
Andrzej Hołdys | 2014-10-21

Obrazki z olbrzymich dolin, dopiero co opuszczonych przez lód, są przejmujące. Wnioski badaczy obserwujących tę rejteradę – także. W Alpach lodowce zaczynają zanikać w zastraszającym tempie. Exodus zaczął się niecałe 20 lat temu.

12/2019
11/2019
W 1612 r. niemiecki astronom Simon Marius sporządził pierwszy opis Galaktyki Andromedy (M31), bazujący na obserwacjach przez teleskop.
Czy matematyka w szkole wydawała Ci się trudna? Nudna? Przerażająca?
A może wręcz przeciwnie uwielbiasz matematykę? Niezależnie od odpowiedzi na te pytania, "Matematyka, jakiej nie znacie" jest książką dla Ciebie.