Ziemia (202)
Mirosław Dworniczak | 2020-09-25
Powierzchnia naszej planety wydaje się całkiem solidna i bezpieczna.
Radosław Kożuszek | 2020-06-09
Ten ewolucyjny wynalazek ssaków pozwolił im zasiedlić każde, nawet najbardziej niegościnne miejsce na Ziemi. Chroni przed zimnem, kurzem, wilgocią i drapieżnikami. Odbija szkodliwe promieniowanie słoneczne i jest nośnikiem zapachu. Pomaga także podczas zdobywania pożywienia i informuje o płci, wieku, a nawet zdrowiu czy stanie emocjonalnym.
Katarzyna Kornicka-Garbowska | 2020-05-02
Ze względu na kolorowe pióra i niesamowity intelekt papugi były i są obiektem pożądania. Wiele gatunków utrzymywanych jest w  niewoli jako zwierzęta domowe, a te, którym szczęścia zabrakło, stały się żywą atrakcją turystyczną.
Andrzej Hołdys | 2020-05-02
Skały mogą nas ostrzegać przed wielkimi trzęsieniami ziemi, inicjując w atmosferze rozmaite zjawiska świetlne i elektryczne, a nawet zmieniając zachowania zwierząt.
Grzegorz Kołnierzak | 2020-03-25
Krajowe Składowisko Odpadów Promieniotwórczych (KSOP) w Różanie to jedno z kilkudziesięciu miejsc strategicznych, ważnych dla obronności państwa.
Andrzej Hołdys | 2020-02-21
Czynne wulkany zawsze przyciągały gapiów, ale dziś takich, którzy wdrapują się na nie, zaglądają do ich gorących kraterów, licząc na ekscytujące wrażenia, są dziesiątki tysięcy. Nowe zjawisko nazwano turystyką wulkaniczną.
02/2021
01/2021
Luty
W 2007 r. europejska sonda kosmiczna Rosetta przeleciała w odległości 250 km od Marsa
Fizyka kwantowa jest dziwna. Reguły świata kwantowego, według których działa świat na poziomie atomów i cząstek subatomowych, nie są tymi samymi regułami, które obowiązują w dobrze znanym nam świecie codziennych doświadczeń - regułami, które kojarzymy ze zdrowym rozsądkiem.