Nauki ścisłe (84)
2015-08-10

Międzywydziałowe Indywidualne Studia Matematyczno-Przyrodnicze (MISMaP), to nowoczesna forma studiowania. Umożliwia osiągnięcie najbardziej prestiżowego i interdyscyplinarnego wykształcenia. Wyznacza dalszy rozwój osobowy i intelektualny absolwentów. Na studiach tych stwarzamy unikatowe warunki do zdobycia międzyobszarowej wiedzy i wszechstronnych umiejętności.

Tomasz Grębski | 2015-05-25

Czy ktoś jeszcze pamięta, jak wygląda suwak logarytmiczny? Wiele osób niepoprawnie nazywa go linijką, bo przypomina linijkę. Ale to bardzo niezwykła i wielofunkcyjna linijka, a jej możliwości obliczeniowe dorównują współczesnym kalkulatorom.

Rafał Marszałek | 2015-04-22

Chociaż od wielu lat potrafimy zmieniać sekwencję nukleotydów w genach różnych organizmów, dopiero niedawno odkryto wyjątkowo precyzyjne narzędzia, które przedefiniowały to, co jest możliwe w inżynierii genetycznej.

Mirosław Dworniczak | 2015-04-22

Osiemnastego kwietnia tego roku minęło 60 lat od śmierci jednego z najbardziej rozpoznawalnych uczonych.

2015-03-11

W dniach 20-22 marca w Warszawie odbędzie się trzeci już Festiwal Młodych Badaczy ODKRYCIA. Organizują go wspólnie Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci, Centrum Nauki Kopernik i Mars Society Polska.

Paweł Jedynak | 2015-02-24

Hostia pokrywająca się krwią, zapowiedź zwycięskich bitew, niebezpieczne wojskowe eksperymenty – a wszystko wiąże się z pewną niezwykłą bakterią...

07/2018
06/2018
W 1896 r. odbył się pierwszy pokaz filmowy na ziemiach polskich (aparatura edisonowska).
Realistyczne przedstawienia przyrody odkryte w grotach na południu Francji to najstarsze zachowane wytwory wyobraźni przedstawicieli naszego gatunku.