Nauki ścisłe (92)
Leonard Mlodinow | 2020-05-02
Jak to, co dzieje się za progiem świadomości, wpływa na nasze życie.
Katarzyna Kornicka-Garbowska | 2020-03-25
Limfocyty T, zaprogramowane do skutecznego rozpoznawania i zwalczania komórek nowotworowych, to nowa broń immunoonkologii.
Radosław Kożuszek | 2020-02-21
Wzbogacone w ołów szkło kryształowe jak żadne inne załamuje promienie światła. Moda na kryształy nieustannie wraca, a ich ponadczasowy charakter sprawia, że z łatwością wpisują się w aranżacje oraz wnętrza tradycyjne i nowoczesne.
Mirosław Dworniczak | 2020-01-27
Gdy w 1896 r. Henri Becquerel dość przypadkowo odkrył zjawisko promieniotwórczości, potraktował je jako problem stricte naukowy.
Alfred S. Posamentier i Bernd Thaller | 2019-12-23
Jakieś 1500 lat temu na terenie Indii dokonała się rewolucja, która wciąż wpływa na nasze życie. Indyjscy uczeni wymyślili pozycyjny system dziesiętny obejmujący pojęcie liczby zero – nie tylko jako symbolu, ale także jako wielkości, którą można wykorzystywać w obliczeniach. Właśnie tym systemem posługujemy się współcześnie.
Mai Thi Nguyen-Kim | 2019-09-26
Każda łazienka to istne laboratorium chemiczne albo przynajmniej szafka z chemikaliami. Leży tam np. pasta do zębów, o której piszą w internecie, że wskutek zawartości fluorków wywołuje zwapnienie mózgu. Może więc sięgnąć po pastę z innym składnikiem?
04/2020
Czerwiec
W 1966 r. amerykańska sonda Surveyor 1 wylądowała na Księżycu, stając się pierwszym amerykańskim statkiem kosmicznym, który wylądował na innym ciele niebieskim.
Co by było, gdyby twój poziom inteligencji okazał się wyższy, niż ci się wydaje? Czy w twojej głowie kryje się geniusz, który tylko czeka, żeby się ujawnić? A może chciałbyś zażyć pigułkę, która zwiększy twój potencjał intelektualny?