Technika (105)
Marcin Bieńkowski | 2017-01-27
Ostatnio na masową skalę zaczęły debiutować na rynku nowe technologie i sprzęt związany z wirtualną rzeczywistością. Czy za chwilę wszyscy zostaniemy wciągnięci do sztucznego, kolorowego i pełnego atrakcji świata i porzucimy ten realny – szary i pełen problemów?
Robert Czulda | 2016-10-27
Firmy zbrojeniowe na całym świecie prowadzą zaawansowane prace nad bronią laserową, która w przyszłości będzie likwidowała całą gamę zagrożeń powietrznych, morskich i lądowych.
Justyna Jońca | 2016-10-27
Wyobraź sobie małe roboty, które pływają w Twojej krwi, aby zabić szkodliwe bakterie, wirusy i grzyby lub unicestwić guzy nowotworowe. Nie,  to nie jest science fiction! To przyszłość medycyny.
2016-09-28
Jak poznawanie sposobów komunikowania się fok przynosi postęp w urządzeniach służących nurkom do porozumiewania się.
2016-09-02
Proces spalania kopalin jest podstawowym sposobem pozyskiwania energii, a przecież ich zapasy nie są wieczne. Dlatego naukowcy poszukują innych metod na miarę XXI w. Najwięcej nadziei wiążą z fuzją jądrową, wykorzystywaną do tej pory wyłącznie w celach militarnych.
2016-06-24
Prometheus, polski superkomputer z Akademickiego Centrum Komputerowego Cyfronet AGH, w najnowszym zestawieniu najpotężniejszych superkomputerów na świecie uplasował się na 48. miejscu.
09/2019
08/2019
W 1682 r. pojawiła się Kometa Halleya. Edmund Halley odkrył jej periodyczność i przewidział powrót w 1758 roku.
Dlaczego pobudka budzikiem szkodzi? Jak tańczą cząsteczki w porannej kawie? Czy smażąc jajecznicę na śniadanie, wzbogacamy ją o fluor? Tyle pytań, a jeszcze nawet nie wyszliśmy z domu!