Książki (92)
Andrzej Zieliński | 2015-11-25
Historia Polski pełna jest mitów, półprawd, przemilczeń i niedomówień. Różne jej wątki bywały w ciągu wieków retuszowane, poprawiane i wygładzane, by w końcu przybrać postać miłej dla ucha opowieści – stawały się narodowymi mitami.
Jim Al-Khalili | 2015-11-25
Mechanika kwantowa jest piękną, precyzyjną i logiczną konstrukcją matematyczną, doskonale opisująca Naturę. Z tym że właściwie nikt nie wie, jak należy ją rozumieć.
Tim Spector | 2015-11-25
W ostatnich latach w genetyce nastąpiła prawdziwa rewolucja. Długo utrzymujące się dogmaty naukowe mówiły, że gdy już odziedziczymy geny, środowisko ich nie zmieni i pozostaniemy z nimi aż do śmierci.
John Gribbin | 2015-11-25
Komputery kwantowe to jeden z najbardziej gorących tematów w fizyce drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Nie tylko dlatego, że cząstki znajdujące się – podobnie jak słynny kot Schrödingera – w superpozycji stanów stanowią źródło nieporównywalnie większej mocy obliczeniowej niż ta, którą dysponują klasyczne komputery.
Daniel Meyerson | 2015-02-20

W swojej porywającej książce Daniel Meyerson przedstawia nadzwyczajną historię splotu losów dwóch geniuszy i przełomu, który zmienił nasze spojrzenie na przeszłość

Grzegorz Osipowicz (red.) | 2015-02-20

Z przyjemnością informujemy o publikacji nowej, dwujęzycznej książki, dotyczącej późnego neolitu na ziemiach polskich. Poświęcona jest ona badaniom nad miejscem obrzędowym tzw. kultury amfor kulistych, które odkryto na stanowisku 14 w Kowalu na Kujawach.

02/2020
01/2020
W 1986 r. sonda kosmiczna Voyager 2  przeleciała w odległości 81 500 km od Urana
Książka o jednej z największych tajemnic ludzkiego mózgu. Czy sny są zwierciadłem naszej duszy?