Książki (60)
2012-10-31
Na początku XX wieku Einstein pokazał, jak znaleźć wszystkie wszechświaty niesprzeczne ze znanymi prawami fizyki oraz naturą oddziaływań grawitacyjnych, odtworzyć ich przeszłość i poznać przyszłość. Jednak w praktyce okazało się to wcale nie takie łatwe...
2012-10-16
Nauka, wielkie odkrycia i ludzie, którzy patrzyli dalej i widzieli więcej. John D. Barrow, Paul Davies, Richard Holmes, Martin Rees, Ian Stewart - to tylko niektórzy spośród wyśmienitych autorów, którzy wnieśli wkład do projektu „Krótka historia geniuszy” Billa Brysona.
2012-10-05
Królewskie Obserwatorium w Greenwich to miejsce wyznaczenia czasu uniwersalnego i południka zerowego. Jest jednym z najważniejszych historycznych ośrodków badawczych w dziejach ludzkości.
2012-09-26
Jedna z najbardziej oczekiwanych książek popularnonaukowych ostatnich lat, prezentująca koncepcję Multiświata – ogółu wszystkich możliwych wszechświatów, których istnienie jest zgodne z aktualnymi teoriami fizycznymi.
2012-09-26
Niesamowita historia odkryć, które doprowadziły do rozwiązania jednej z najważniejszych zagadek w dziejach nauki.
2012-09-26
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o świecie, którego nie widać. Pisząc tę książkę, Kenneth Ford podjął się misji wyjaśnienia najistotniejszych idei tworzących podwaliny fizyki kwantowej.
07/2018
06/2018
W 1969 r. lądownik Apollo 11 z astronautami Neilem Armstrongiem i Edwinem Aldrinem wylądował na Księżycu.
Jest jakaś mądrość w stwierdzeniu neurobiologa Davida Eaglemana, że świadomość jest jak mały pasażer na gapę na transatlantyckim parowcu, podróżujący bez zaprzątania sobie głowy całą wielką maszynerią pod nogami.