wszechświat
Autor: am | dodano: 2014-09-25
Nie ma czarnych dziur

Fot. NASA/JPL-Caltech

Kiedy na początku roku Stephen Hawking niespodziewanie stwierdził, że czarne dziury nie istnieją, jedyną reakcją naukowego świata była konsternacja. Dziś profesor fizyki Laura Mersini-Houghton z University of Northern Carolina twierdzi, że dowiodła tego matematycznie.

Zdaniem Mersini-Houghton zapadające się masywne gwiazdy rzeczywiście promieniują promieniowaniem Hawkinga, jednak ubytek ich masy jest tak duży, że nie może być mowy o powstaniu czarnej dziury. W pewnym momencie dochodzi po prostu do eksplozji obiektu – nie powstaje ani osobliwość, ani horyzont zdarzeń.

Jeśli wyniki Mersini-Houghton zostaną potwierdzone, trzeba będzie na nowo przemyśleć niemal całą kosmologię, począwszy od teorii Wielkiego Wybuchu.

03/2021
02/2021
Marzec
W 1873 r. w USA rozpoczęła się masowa produkcja maszyn do pisania.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.

Autor: am | dodano: 2014-09-25