technika
Autor: ak | dodano: 2015-09-11
PATRONAT MEDIALNY EUROPEAN ROVER CHALLENGE 2015 - OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Podzamcze, 6.08.2015 r.

Zespół z Kanady zwycięzcą European Rover Challenge. Białystok drugi

Kanadyjczycy zdominowali podium drugiej edycji międzynarodowych zawodów łazików marsjańskich European Rover Challenge. Pierwsze miejsce zajęła drużyna University of Saskatchewan Space Design Team z Kanady. Tuż za nimi uplasowali się Polacy z Politechniki  Białostockiej (#next team). Na trzecim Mc Gill University z Montrealu.

W zawodach rywalizowały 24 drużyny studenckie z całego świata, m.in. Stanów Zjednoczonych, Australii, Turcji, Bangladeszu, Egiptu czy Indii. Polskę reprezentowało 12 ekip.

Roboty skonstruowane przez studentów wykonywały zadania w warunkach symulujących teren Marsa. Łaziki walczyły w pięciu konkurencjach: inżynieryjnej, transportowej, geologicznej oraz serwisowej. Ich zadania polegały m.in. na przełączaniu włączników na reaktorze, pomiarze prądu, pobraniu podzespołu znajdującego się w magazynie części czy pokonaniu wyznaczonej trasy, bez podglądu z kamer.

Zawody oceniane były przez zespół polskich i zagranicznych specjalistów w dziedzinie teledetekcji, nawigacji satelitarnej czy geologii planetarnej.

Gościem specjalnym wydarzenia był Harrison Schmitt – wybitny geolog – profesor uniwersytecki i były astronauta NASA, który uczestniczył w misji Apollo 17.

European Rover Challenge odbyło się w Regionalnym Centrum Naukowo-Technologicznym w Podzamczu k. Chęcin (woj. świętokrzyskie).

Organizatorem European Rover Challenge 2015 jest Europejska Fundacja Kosmiczna oraz Regionalne Centrum Naukowo-Technologiczne w Podzamczu, producentem agencja Planet PR. Wydarzeniu patronuje Ministerstwo Gospodarki oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Partnerami ERC są ESA Europejska Agencja Kosmiczna, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Świętokrzyski System Informacji, Gmina Chęciny, Astor, WoBit, Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, Ambasada Stanów Zjednoczonych w Polsce, Intel, Mars Society Polska, Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego, Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej, Miasto Kraków, Województwo Podkarpackie, Regionalne Centrum Wolontariatu w Kielcach, Kopalnia Józefka, Tymbark, ABM Space Education, Delta Optical, Oprogramowanie Naukowo-Techniczne, AIESEC.

10/2020
09/2020
Październik

W 1929 r. tzw. Czarny Czwartek - krach na giełdzie nowojorskiej - zapoczątkował wielki kryzys.
Co wspólnego mają suknia ślubna i kombinezon sapera?
Dlaczego dla marynarzy bardziej niebezpieczne od rekinów są krewetki?
Kiedy kurczak najlepiej sprawdza się jako broń artyleryjska?

Autor: ak | dodano: 2015-09-11