nauki ścisłe
dodano: 2016-03-07
Akademia Wynalazców: trwają warsztaty kreatywne 6. edycji programu.

W lutym i marcu uczniowie warszawskich i wrocławskich gimnazjów biorą udział w warsztatach kreatywnych organizowanych w ramach Akademii Wynalazców im. R. Boscha. Zajęcia prowadzone są przez studentów z kół naukowych Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej. Warsztaty, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością, to robotyka.

W tym roku pod czujnym okiem studentów z Koła Naukowego Robotyków z Politechniki Warszawskiej i Koła ”KoNar” z Politechniki Wrocławskiej, gimnazjaliści nie tylko zgłębiali tajniki budowy robotów, ale także sami je budowali. Z kolei konstruktorzy bolidów z Koła WUT Racing pokazywali w jaki sposób wykonuje się crashtesty i uczyli młodzież jak skonstruować przestrzenny model na podstawie rzutów 2D. Przy wsparciu koła Melpropop uczniowie tworzyli także od podstaw własny napęd przy użyciu wyłącznie ogólnodostępnych materiałów.

W tegorocznej odsłonie programu nie zabrakło również warsztatów organizowanych w pracowniach chemicznych, gdzie członkowie koła Flogiston przybliżyli gimnazjalistom świat chemii organicznej oraz reakcji redox i analiz jakościowych.

Gratką dla miłośników automatyki były zajęcia z programowania PLC, a  uczestnicy warsztatów organizowanych przez Koło Rapid Troopers mieli możliwość spróbowania swoich sił w obsłudze skanera 3D.

08/2018
07/2018
W 1960 r. wystrzelono radziecki statek kosmiczny Sputnik 2 z psami Biełką i Striełką na pokładzie

Wydawałoby się, że coś takiego to niewytłumaczalna naukowo domena. A jednak może stać za nią naturalne zjawisko biologiczne.

dodano: 2016-03-07
Akademia Wynalazców: trwają warsztaty kreatywne 6. edycji programu.