nauki ścisłe
Autor: Artykuł przygotował dr inż. Sebastian Orzeł | dodano: 2017-11-02
Skuteczna metoda nauki matematyki

Konfucjusz sformułował następującą myśl "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż – zapamiętam. Pozwól wziąć udział, a… wzbudzisz we mnie pragnienie."

Naukowcy z USA przeprowadzili i przeanalizowali ponad 100 eksperymentów i badań, które potwierdzają, tą starą jak świat obserwację. Najskuteczniejszymi metodami nauki matematyki na każdym poziomie zaawansowania, są samodzielne próby rozwiązywania różnego rodzaju problemów i zadań, można powiedzieć "wzięcie udziału" w procesie rozwiązywania, a także praktyczne testowanie swojej wiedzy i umiejętności (zob. "Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology",

J. Dunlosky, K. Rawson, E. Marsh, M. Nathan, D. Willingham, Psychological Science in the Public Interest, 2013). Tego typu innowacyjne metody nauki matematyki oferuje np. portal internetowy http://obliczone.pl O najwyższej skuteczności testowania wiedzy w praktyce, w porównaniu z innymi metodami nauki, przesądza m.in. fakt, że uczeń lub student otrzymuje obiektywną informację zwrotną, ile materiału już zdołał opanować, a co pozostaje jeszcze do powtórzenia. Jest to szczególnie ważne, gdy weźmiemy pod uwagę, znany w psychologii, efekt Krugera-Dunninga polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w danej dziedzinie wiedzy mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie. Prowadzi to najczęściej do zbyt wysokiego oceniania poziomu swojej wiedzy, co w konsekwencji skutkuje zbyt wczesnym przerywaniem procesu nauki. Dzięki praktycznemu testowaniu swojej wiedzy, braki w opanowaniu materiału ujawniają się jeszcze przed przystąpieniem do formalnego sprawdzianu, lub egzaminu w szkole lub na uczelni. Jest to niezwykle istotne, ponieważ niska ocena uzyskana w szkole czy też na uczelni zazwyczaj wpływa negatywnie na motywację do dalszej nauki. W efekcie obniża to ogólny poziom opanowania materiału zarówno w perspektywie krótko jak i długoterminowej.

 

Autorem artykułu jest dr inż. Sebastian Orzeł

Drukuj »
Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany.
Aktualne numery
07/2018
06/2018
Kalendarium
Lipiec
20
W 1999 r. z dna Atlantyku wydobyto kapsułę kosmiczną Liberty Bell 7, która zatonęła podczas wodowania po locie balistycznym Virgila Grissoma 21 lipca 1961 roku.
Warto przeczytać
Przybywając do Polski, musiały pokonać nie tylko barierę językową, lecz także obyczajową, a nawet religijną. Praktycznie uzależnione były od nowego otoczenia, najczęściej niechętnego obcej. Niektóre wywoływały wręcz istną furię wśród dostojników królewskich świeckich i kościelnych. Głównie dlatego, że przewyższały ich wykształceniem.

WSPÓŁPRACUJEMY
Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło

Autor: Artykuł przygotował dr inż. Sebastian Orzeł | dodano: 2017-11-02
Skuteczna metoda nauki matematyki

Konfucjusz sformułował następującą myśl "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż – zapamiętam. Pozwól wziąć udział, a… wzbudzisz we mnie pragnienie."

Naukowcy z USA przeprowadzili i przeanalizowali ponad 100 eksperymentów i badań, które potwierdzają, tą starą jak świat obserwację. Najskuteczniejszymi metodami nauki matematyki na każdym poziomie zaawansowania, są samodzielne próby rozwiązywania różnego rodzaju problemów i zadań, można powiedzieć "wzięcie udziału" w procesie rozwiązywania, a także praktyczne testowanie swojej wiedzy i umiejętności (zob. "Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology",

J. Dunlosky, K. Rawson, E. Marsh, M. Nathan, D. Willingham, Psychological Science in the Public Interest, 2013). Tego typu innowacyjne metody nauki matematyki oferuje np. portal internetowy http://obliczone.pl O najwyższej skuteczności testowania wiedzy w praktyce, w porównaniu z innymi metodami nauki, przesądza m.in. fakt, że uczeń lub student otrzymuje obiektywną informację zwrotną, ile materiału już zdołał opanować, a co pozostaje jeszcze do powtórzenia. Jest to szczególnie ważne, gdy weźmiemy pod uwagę, znany w psychologii, efekt Krugera-Dunninga polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w danej dziedzinie wiedzy mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie. Prowadzi to najczęściej do zbyt wysokiego oceniania poziomu swojej wiedzy, co w konsekwencji skutkuje zbyt wczesnym przerywaniem procesu nauki. Dzięki praktycznemu testowaniu swojej wiedzy, braki w opanowaniu materiału ujawniają się jeszcze przed przystąpieniem do formalnego sprawdzianu, lub egzaminu w szkole lub na uczelni. Jest to niezwykle istotne, ponieważ niska ocena uzyskana w szkole czy też na uczelni zazwyczaj wpływa negatywnie na motywację do dalszej nauki. W efekcie obniża to ogólny poziom opanowania materiału zarówno w perspektywie krótko jak i długoterminowej.

 

Autorem artykułu jest dr inż. Sebastian Orzeł