książki
Autor: Steven S. Gubser, Frans Pretorius | dodano: 2018-10-23
Czarne dziury bez tajemnic

Czarne dziury od dawna fascynują uczonych z powodu ich niezwykłych, fantastycznych wprost własności. Prawa fizyki opisujące ich zachowanie i wpływ na otoczenie są bardziej fascynujące i zdumiewające niż wszystko, co udało się wymyślić autorom książek fantastycznonaukowych. Steven Gubser i Frans Pretorius wyjaśniają je w sposób bardzo przystępny, wykorzystując do tego pomysłowe eksperymenty myślowe i obrazowe porównania. Opisują również sukces poszukiwań fal grawitacyjnych, powstałych podczas zderzania się dwóch czarnych dziur.
Autorzy "Czarnych dziur bez tajemnic" zabierają czytelników w podróż do wnętrza tych tajemniczych obiektów i z rzadko spotykaną przejrzystością opisują zjawiska, które decydują o niezwykłych właściwościach czarnych dziur.

"Czarne dziury bez tajemnic" Gubsera i Pretoriusa to elegancki i zwięzły opis własności czarnych dziur i ich występowania we Wszechświecie. Z całego serca polecam książkę wszystkim, których interesują te zagadnienia.
Roger Penrose

To jest naprawdę świetna, doskonale napisana książka. O ile mi wiadomo, jedyna tego rodzaju pozycja, w której w niezwykle zwięzły sposób udało się przedstawić fizykę czarnych dziur.
Sean Hartnoll, Uniwersytet Stanforda

Steven S. Gubser jest profesorem fizyki na Uniwersytecie w Princeton. Zajmuje się głównie teorią strun. Studiował na Uniwersytecie Harvarda i Kalifornijskim Instytucie Technicznym (Caltech).  Jest autorem książki "Teoria strun bez tajemnic" (Prószyński i S-ka, 2011).

Frans Pretorius jest profesorem fizyki na Uniwersytecie w Princeton.

02/2019
01/2019
W 1895 r. norweski naukowiec Carsten Borchgrevink jako pierwszy człowiek wylądował na Antarktydzie
Nie możesz spać, bo dręczą cię myśli o 51 bilionach fragmentów plastiku pływających w oceanach? Nie panikuj! Wojna z plastikiem już się rozpoczęła.

Autor: Steven S. Gubser, Frans Pretorius | dodano: 2018-10-23
Czarne dziury bez tajemnic

Roger Penrose

Sean Hartnoll, Uniwersytet Stanforda

Frans Pretorius jest profesorem fizyki na Uniwersytecie w Princeton.