książki
Autor: J. Richard Gott | dodano: 2018-10-23
Kosmiczna pajęczyna. Tajemnicza struktura Wszechświata

J. Richard Gott był jednym z pierwszych kosmologów, którzy sugerowali, że Wszechświat przypomina strukturą gąbkę, złożoną z gromad galaktyk, połączonych za pomocą galaktycznych włókien – łańcuchów galaktyk o długości miliardów lat świetlnych. Analogicznie, puste obszary są połączone tunelami o niskiej gęstości materii.  W swojej książce uczony zdaje relację z odkryć, które doprowadziły nas do zrozumienia, jak wygląda Wszechświat w największej skali.
"Kosmiczna pajęczyna" to opowieść o tym, jak nieoczekiwane powiązania mogą prowadzić do nowych pomysłów i o tym, jak symulacje komputerowe w połączeniu z szeroko zakrojonymi teleskopowymi przeglądami nieba zmieniły nasze rozumienie Wszechświata, w którym mieszkamy.

J. Richard Gott jest profesorem astrofizyki w Princeton University i autorem książki "Time Travel in Einstein’s Universe: The Physical Possibilities of Travel Through Time".

02/2019
01/2019
W 1984 r. Apple zaprezentowała pierwszy komputer Macintosh
W jaki sposób myślą geniusze? Jak widzieli świat najwięksi matematycy, ludzie o zdumiewającej jasności umysłu i oryginalności spojrzenia? Jak to możliwe, że ich myśli podążały zupełnie nowymi ścieżkami, których ludzkość wcześniej nie znała?

Autor: J. Richard Gott | dodano: 2018-10-23