książki
Autor: Tim James | dodano: 2019-06-24
Spal tę wodę. Jak zmienić wodę w ogień, zrobić diament z masła i inne cuda z krainy pierwiastków

Czy wiesz, że istnieje substancja, która zapala dosłownie wszystko, z czym się zetknie? Trifluorek chloru podpali beton, azbest, kevlar, a nawet wodę! Gdy próbowano wykorzystywać go jako paliwo rakietowe - podpalał rakiety, a wlewany do miotaczy płomieni, unicestwiał wszystko dokoła, włącznie z miotaczami.
Czy wiesz, że można zrobić diamenty ze skompresowanego masła orzechowego? Wiesz, dlaczego uzyskanie temperatur bliskich zeru absolutnemu jest łatwiejsze na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej niż na Ziemi?
Jeśli nie, "Spal tę wodę" Tima Jamesa jest książką dla Ciebie. Tim James, licealny nauczyciel nauk ścisłych, u jakiego wszyscy chcielibyśmy się uczyć, prezentuje cudownie zajmującą i przepełnioną humorem opowieść o pierwiastkach chemicznych i abstrakcyjnym, pozornie bezładnym diagramie, który nazywamy układem okresowym, a który zawiera odpowiedzi na niemal wszystkie pytania dotyczące naszego Wszechświata.

Tim James jest nauczycielem przedmiotów ścisłych w liceum, autorem bloga udzielającym się na portalach YouTube oraz Instagram. Jako piętnastolatek zakochał się w nauce i nie chce się wyleczyć z tego zauroczenia. Po zdobyciu tytułu magistra chemii i specjalizacji z obliczeniowej mechaniki kwantowej postanowił skierować swe kroki prosto do szkolnej klasy i obecnie uczy każdego, kto zechce go słuchać.

09/2019
08/2019
W 2008 r. Międzynarodowa Unia Astronomiczna zakwalifikowała Haumeę jako piątą planetę karłowatą w Układzie Słonecznym.
Podobnie jak setki tysięcy turystów przyjeżdżasz w 1938 roku do Niemiec. Na parkingu we Frankfurcie podchodzi do ciebie Żydówka i prosi, byś zabrał stąd jej nastoletnią córkę, bo tu nie przeżyje. Co robisz?

Autor: Tim James | dodano: 2019-06-24