człowiek
dodano: 2019-11-08
„Kosmiczne rozterki” Neila de Grasse’a Tysona – wyjaśniają, inspirują, dają do myślenia.

W Polsce ukazuje się kolejna książka znanego amerykańskiego astrofizyka i popularyzatora nauki – Neila deGrasse’a Tysona. Po „Astrofizyce dla zabieganych” i „Kosmicznych zachwytach” czas na „Kosmiczne rozterki”!

Publikacja – utrzymana w podobnym stylu co dwie wcześniejsze bestsellerowe pozycje Tysona – w równie pasjonujący sposób opisuje i wyjaśnia kosmos; tym razem w dużej mierze czyni z perspektywy fenomenu, jakim jest życie.

Czy życie we wszechświecie jest rzeczywiście unikatowe? Czym jest strefa Złotowłosej i jak często występuje ona w kosmosie? Czy obce formy życia przypominają nasze, ziemskie? A jak wygląda… śmierć w czarnej dziurze? Tak! Takie zdarzenie też jest tu opisane; lektura tego fragmentu to nie tylko znakomita rozrywka, ale i wstęp do zrozumienia pewnych własności tych tajemniczych obiektów. Przy okazji: wiedzieliście, że czarne dziury to silniki galaktyk? Jeśli nie, to już wiecie. A jak działają, przeczytacie w „Kosmicznych rozterkach”.

„Kosmiczne rozterki” to lektura obowiązkowa dla czytelników bestsellerowej „Astrofizyki dla zabieganych” i równie poczytnych „Kosmicznych zachwytów”. Wydana w tym samym formacie i szacie graficznej, znakomicie wpisuje się w serię książek, które tak pięknie przybliżają nam kosmos – ten najbliższy i ten niewyobrażalnie odległy.

12/2019
11/2019
W 1994 r. odkryto nowy pierwiastek z grupy metali przejściowych. Początkowo określany jako unununium (Uuu), nosi obecnie nazwę Roentgen.
Lubimy myśleć o sobie jako o istotach wyjątkowych - ale czy naprawdę coś różni nas od zwierząt? Przecież nasza biologia jest taka sama. W oryginalnej i intrygującej podróży po świecie ziemskiego życia Adam Rutherford bada rozmaite cechy, które uznawano niegdyś za wyłącznie ludzkie, wykazując, że wcale takimi nie są.

dodano: 2019-11-08