człowiek
dodano: 2019-11-08
„Kosmiczne rozterki” Neila de Grasse’a Tysona – wyjaśniają, inspirują, dają do myślenia.

W Polsce ukazuje się kolejna książka znanego amerykańskiego astrofizyka i popularyzatora nauki – Neila deGrasse’a Tysona. Po „Astrofizyce dla zabieganych” i „Kosmicznych zachwytach” czas na „Kosmiczne rozterki”!

Publikacja – utrzymana w podobnym stylu co dwie wcześniejsze bestsellerowe pozycje Tysona – w równie pasjonujący sposób opisuje i wyjaśnia kosmos; tym razem w dużej mierze czyni z perspektywy fenomenu, jakim jest życie.

Czy życie we wszechświecie jest rzeczywiście unikatowe? Czym jest strefa Złotowłosej i jak często występuje ona w kosmosie? Czy obce formy życia przypominają nasze, ziemskie? A jak wygląda… śmierć w czarnej dziurze? Tak! Takie zdarzenie też jest tu opisane; lektura tego fragmentu to nie tylko znakomita rozrywka, ale i wstęp do zrozumienia pewnych własności tych tajemniczych obiektów. Przy okazji: wiedzieliście, że czarne dziury to silniki galaktyk? Jeśli nie, to już wiecie. A jak działają, przeczytacie w „Kosmicznych rozterkach”.

„Kosmiczne rozterki” to lektura obowiązkowa dla czytelników bestsellerowej „Astrofizyki dla zabieganych” i równie poczytnych „Kosmicznych zachwytów”. Wydana w tym samym formacie i szacie graficznej, znakomicie wpisuje się w serię książek, które tak pięknie przybliżają nam kosmos – ten najbliższy i ten niewyobrażalnie odległy.

04/2020
Maj
W 1761 r. Michaił Łomonosow podczas obserwacji przejścia Wenus na tle tarczy Słońca odkrył jej atmosferę.
Co by było, gdyby twój poziom inteligencji okazał się wyższy, niż ci się wydaje? Czy w twojej głowie kryje się geniusz, który tylko czeka, żeby się ujawnić? A może chciałbyś zażyć pigułkę, która zwiększy twój potencjał intelektualny?

dodano: 2019-11-08